عجیب ترین پرچم های جهان

دسته بندی مقالات
1401.07.12
  وقتی صحبت از جهان می شود، یعنی ما با بیش از 200 کشور مستقل که اکثر آنها دارای تقسیمات […]
عجیب ترین پرچم های جهان و دنیا

 

وقتی صحبت از جهان می شود، یعنی ما با بیش از 200 کشور مستقل که اکثر آنها دارای تقسیمات فرعی مانند ایالت ها و استان ها و … بوده، روبرو هستیم. حال همگی این ها، دارای پرچم هستند. برخی از آن پرچم­ها به طرز شگفت انگیزی، زیبا طراحی شده اند، یا برخی دیگر خیلی بد طراحی شده اند. اما تعدادی از آنها جالب و حتی عجیب غریب طراحی شده اند. ما در طهران پرچم زیباترین پرچم دنیا از نظر مردم را برای مطالعه قرار داده ایم. این بار تصمیم گرفتیم به بررسی پرچم ­هایی با طراحی عجیب و جالب بپردازیم. لذا همراهی شما باعث خوشحالی ماست.

پرچم ­های عجیب و غیرمعمول که دوست داریم با آنها آشنا شوید

هر کشوری با نماد مخصوص به خود به جهانیان نشان داده می شود. مهمترین نماد هر کشوری، پرچم آن کشور است. پرچم ­ها فقط یک نمایش میهن پرستانه یا یک پارچه تزئیناتی نیستند، بلکه آنها تاریخ و هویت یک ملت را به تصویر می کشند. در انواع اشکال و رنگ‌ها وجود دارند و هر کدام دارای معانی متفاوتی هستند و داستان­ های جالبی را درون خود جای داده اند. برخی پرچم کشورها رنگ و نماد مشخصی با معانی و داستان­های روان و ساده دارند، اما برخی دیگر را نمیتوان گفت لزوماً خوب یا بد هستند! آنها فقط عجیب و غریب هستند که در ادامه به معرفی برخی از عجیب ­ترین پرچم ­های جهان می پردازیم.

10 کشور که عجیب ترین پرچم های جهان را دارند:

 

پرچم بوتان Flag of Bhutan

پرچم کشور بوتان Flag of Bhutan

1. پرچم بوتان Flag of Bhutan

نگاهی بیندازیم به یکی از  جالب ترین پرچم ­های جهان، پرچم بوتان، که متشکل از دو رنگ اصلی زرد و نارنجی است. و هر کدام از آنها معنای خاصی دارند. زرد نشان دهنده قدرت پادشاه و نارنجی نشان دهنده بودیسم است. همچنین می توانید اژدهای سفید در مرکز پرچم را ببینید که نماد برابری و ارزشی است که به هر یک از دو عامل داده می شود. این اژدهای سفید دروک به عنوان اژدهای تندر نیز شناخته می شود. دلیل سفید بودن آن نیز نشان دهنده پاکی اعمال و افکار انسان است. چهار قطعه جواهر در دستان اژدها ثروت و امنیت کشور را تامین می کند.

 

پرچم کشور موزامبیک Flag of Mozambique

پرچم موزامبیک Flag of Mozambique

2. پرچم موزامبیک Flag of Mozambique

پرچم موزامبیک در سال 1983 تصویب شد، و تنها پرچمی در جهان است که نشان دهنده نیروی مهاجم جدید است. شاید از خود بپرسید که چرا موزامبیک یک AK-47 را روی پرچم خود طراحی کرده است؟ چون این طراحی نماد مبارزه مداوم این کشور برای استقلال و قدرت دفاعی آن است. اگرچه پیشنهاد حذف AK-47 از پرچم وجود داشت، اما طرح بدون تغییر باقی ماند و تمام پیشنهادات برای تغییر پرچم توسط مجلس رد شد. بیل عمود بر بازو نیز نشان دهنده کشاورزی در کشور است.

ستاره در پرچم موزامبیک نشان دهنده انترناسیونالیسم (به انگلیسی: internationalism) و ​​مارکسیسم (به انگلیسی: Marxism) است. در پرچم از پنج رنگ سبز، سیاه، زرد، سفید و قرمز استفاده شده است که هر کدام معنای خاصی دارند. سبز به معنی غنای سرزمین، سیاه به معنی قاره آفریقا، زرد به معنی مواد معدنی کشور، قرمز به معنی مبارزه استقلال کشور و سفید به معنی صلح است.

 

پرچم کشور نپال Flag of Nepal

پرچم نپال Flag of Nepal

3. پرچم نپال Flag of Nepal

تنها پرچم ملی جهان است که مستطیلی نیست. ترکیب ساده ‌شده‌ای از دو قلم واحد است که کلمه ‌ای به معنای یک پرچم است. از دو قسمت مثلثی شکل تشکیل شده که قرمز زرشکی درون پرچم رنگ گل رودودندرون، گل ملی این کشور است. همچنین قرمز به معنای پیروزی در جنگ است. مرز آبی رنگ صلح است. تا سال 1962، نمادهای پرچم، خورشید و هلال ماه، چهره انسانی داشتند. آنها برای مدرن کردن پرچم حذف شدند. این چهره ها تا زمان لغو سلطنت در سال 2008 روی خورشید و ماه در استاندارد سلطنتی باقی ماندند.

 

پرچم کشور برزیل Flag of Brazil

پرچم برزیل Flag of Brazil

4. پرچم برزیل Flag of Brazil

پرچم برزیل به دلیل طراحی منحصر به فردش از جالب ترین پرچم ­های جهان است. شاخص ­ترین ویژگی آن، کره عظیم در مرکز پرچم است که شامل ستاره های سفیدی است که نشان دهنده ایالت های مختلف برزیل است. شعار کشور برزیل Ordem e Progresso  به معنی نظم و پیشرفت است که درون پرچم جا گرفته است. شاید تعجب کنید که چرا فقط یک ستاره بالای بنر می نشیند و بله، عمدی است.

ستاره تنها نشان دهنده تنها قلمرو برزیل در نیم کره شمالی – ایالت پارا است. همچنین پس‌زمینه سبز که زمانی برای خانواده‌های پرتغالی حاکم بر کشور بود، اکنون به نماد جنگل‌های آمازون تبدیل شده است.

 

پرچم جزیره­ ی من

پرچم جزیره­ ی من Isle of Man

5. پرچم جزیره­ ی من Isle of Man

پرچم جزیره من (Isle of Man) واقع در دریای ایرلند! اگر برای اولین بار است که این پرچم را می­بینید احتمالا از تعجب ابروهایتان به هوا رفته است. پرچمی با طراحی یک تری ‌اسکلیون، سه پای انسان متصل به هم در مرکز جای تعجب هم دارد. سه پا در ران به هم وصل شده و در زانو خم می شوند. برای اینکه انگشتان پا در جهت عقربه های ساعت در دو طرف پرچم قرار گیرند، از یک نشان دو طرفه استفاده می شود.

 

پرچم کشور کیریباتی

پرچم کیریباتی flag of Kiribati

6. پرچم کیریباتی flag of Kiribati

پرچم کشور کیریباتی (Kiribati) از این نظر منحصربه‌ فرد است که منظره­ای را مشاهده می‌کنید. امواج به تصویر کشیده شده در پس زمینه قرمز، خورشید قابل مشاهده در افق، و تصویر پرنده ای که در بالا پرواز میکند، باعث متفاوت بودن این پرچم با سایر پرچم­ها شده است. این پرچم که به طور رسمی در سال 1979 تأیید شد، امواج اقیانوس آرام را نشان می دهد که کیریباتی را پوشانده است. سه نوار روی امواج نشان دهنده سه گروه جزیره (گیلبرت، فینیکس و جزایر لاین) هستند.

پرنده ناوچه ای که بر فراز اقیانوس پرواز می کرد از روی نشان آنها برداشته شد و نشان دهنده قدرت، آزادی در دریا، و نمونه هایی از رقص فرهنگی کیریباتی است. خورشید موقعیت کیریباتی را بر روی خط استوا نشان می دهد. هفده پرتو خورشید نشان دهنده 16 جزیره گیلبرت و بانابا (جزیره اقیانوس سابق) است.

 

پرچم دومینیکا Flag of Dominica

پرچم دومینیکا Flag of Dominica

7. پرچم دومینیکا Flag of Dominica

دومینیکا جزیره ای واقع در دریای کارائیب است. برای پرچم خود طراحی بسیار خاصی را انتخاب کرده است. پرنده­ای که در وسط پرچم قرار گرفته، طوطی سیسرو است، نمادی برای جاه طلبی و همانطور که میدانید طوطی یک گونه در معرض تهدید است. ده ستاره نقاشی شده روی پرچم نیز هر کدام نماد قسمتی از کشور است، در حالی که دایره قرمز نماد عدالت است.

 

پرچم سیشل Flag of Seychelles

پرچم سیشل Flag of Seychelles

8- پرچم سیشل Flag of Seychelles

این پرچم رسماً در 18 ژوئن سال 1996 به تایید رسید. جالب بودن پرچم سیشل به طراحی رنگارنگ آن است. شامل پنج نوار مورب از چپ به راست است که این نوارها با آبی، زرد، قرمز، سفید و سبز رنگ آمیزی شده اند. هر کدام از رنگ­ها معانی خاصی دارند.

رنگ‌های قرمز، سفید و سبز سایه‌های حزب متحد شهروند سیشل هستند. در حالی که رنگ آبی و زرد نشان دهنده حزب خودمختار سیشل است. رنگ آبی نماد آسمان و دریا و رنگ زرد مخفف خورشید است. قرمز مظهر هماهنگی مردم و رنگ سفید نشان دهنده عدالت است در حالی که سبز نشان دهنده سرسبز بودن زمین است. وسعت روزافزون نوارهای رنگی پرچم نشان دهنده توسعه و قدرت سیشل است.

 

پرچم قرقیزستان Flag of Kyrgyzstan

پرچم قرقیزستان Flag of Kyrgyzstan

9. پرچم قرقیزستان Flag of Kyrgyzstan

در نگاه اول پرچم قرقیزستان همانند پرچم رسمی فدراسیون بین المللی بسکتبال به نظر میرسد، در حالیکه ممکن است طراحی آن  پیچیده­تر از آن چیزی باشد که شما میبینید. پس از اعلام استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، قرقیزستان پرچم جدید را در سال 1992 پذیرفت. این پرچم دارای یک خورشید در وسط است که نشان دهنده صلح و ثروت است، در مقابل پس زمینه قرمز نماد شجاعت است.

چهل پرتو اطراف خورشید نماد 40 قبیله قرقیزستانی مختلف است که توسط قهرمان حماسی مانساس علیه مغولان متحد شدند. در داخل خورشید، نماد تاندانک (شبیه یک حلقه قرمز است که توسط دو مجموعه خط از هم عبور می کند) و یوز سنتی قرقیزستان (به طور دقیق تر تاج چوبی که میله ها را از بالای سقف یک یورت به هم متصل می کند) طراحی شده است که نشان دهنده خانه و خانواده است.

 

پرچم سیسیل Flag of Sicily

پرچم سیسیل Flag of Sicily

10. پرچم سیسیل Flag of Sicily

آخرین موردی که برای ما خیلی جالب و غیرمعمول بود، پرچم سیسیل است. پرچمی که هم اصالت دارد و هم جزو قدیمی ­ترین ها است. چون در سال 1282 رسما تایید شد!!!

متشکل از رنگ های زرد و قرمز است که به صورت مورب کشیده شده اند. زرد نشان دهنده شهر کشاورزی قرون وسطایی کورلئونه و قرمز نشان دهنده شهرداری پالرمو است.

در مرکز پرچم یک پیکره انسانی با سه پا وجود دارد که اعتقاد بر این است که سه گوشه یا سه لانه قدیمی جزیره Pachino ،Peloro ،Lilibeo را نشان میدهد. سر پیکره انسان مدوسا (گورگون) است و دارای سه خوشه گندم است که از لبه های آن بیرون می آید. در مقایسه با شمایل نگاری یونانی، این مار نیست که مانند موهای او رشد می کند، بلکه قله های دانه است. سه پای خمیده هم نشان دهنده یک عامل مذهبی و معنوی است که همیشه از ویژگی های منطقه است. پرچم سیسیل که بسیاری از مردم به آن می خندند و آن را عجیب می دانند، بیش از هفت قرن است که نشان دهنده هویت، تاریخ، مبارزه و فرهنگ این ملت است و تغییر نکرده است.

در نهایت عجیب ترین پرچم های جهان

تیم محتوایی ما تمام تلاش خود را کرده است تا از بین تعداد زیادی پرچم، خاص­ترین ها را انتخاب کرده و در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهد. پرچم­ هایی با رنگ و طراحی و معانی جالب و عجیب! 10 پرچمی که در اینجا نام برده ­ایم، اسرار و داستان­های جالبی را درون خود دارند. اگر شما همچنین پرچم­ هایی را می شناسید، باعث خرسندی ما است تا در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.