آموزش نصب پایه پرچم تشریفات

دسته بندی مقالات
1400.07.14
برای بهتر دیده شدن و ثابت و زیبا قرار گرفتن پرچم ها، از وسیله ای به نام پایه استفاده میکنند. […]

برای بهتر دیده شدن و ثابت و زیبا قرار گرفتن پرچم ها، از وسیله ای به نام پایه استفاده میکنند. پایه های پرچم تشریفات و یا رومیزی از نظر نوع و ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه قرار است به بررسی چگونگی نصب پایه پرچم تشریفات پرداخته که سعی کرده ایم مرحله به مرحله آن را بازگو کنیم تا خودتان بدون هیچ مشکلی بتوانید پایه پرچم تشریفات را نصب نمایید.

فیلم آموزش نصب پایه پرچم تشریفات

نحوه نصب پایه پرچم تشریفات به چه صورت است؟

نصب پایه پرچم تشریفات با انجام مراحل کوتاهی که اینجا ذکر می شود، آسان خواهد بود. پس به دقت مطالعه نموده و مراحل کار را انجام دهید.

مرحله اول

نصب میله بر روی پایه نگهدارنده

در انتهای (زیر پایه) میله پرچم نیز پیچی قرار دارد که باید آن را باز کنیم، پایه پرچم حالا هر نوعی که بود مثلا پنجه شیری یا خورشیدی و … را برعکس روی انتهای میله قرار داده و واشر و پیچ را که قبلا باز شده است در جای قبلی شان میبندیم، حال پایه به راحتی می ایستد.   

مرحله دوم

نصب پارچه پرچم بر روی میله

پایه پرچم تشریفات متشکل از دو میله مجزا (نر و ماده) که در داخل هم قرار دارند و به صورت ریلی به سمت بالا و پایین حرکت می کنند، است و توسط گیره ای سفت و شل میشوند. در این پایه یک پیچ نگهدارنده در بالای میله و یک پیچ در قسمت پایین قرار دارد که از این پیچ ها برای نصب پارچه ی پرچم استفاده میشود. بدین صورت که پارچه پرچم دارای دو بندینک بوده که بندینک بالا را داخل پیچ بالایی انداخته و ادامه بندینک را دنبال کرده و میرسیم به انتهای بند که آن را با چرخاندن دور پیچ دوم و پایین میله سفت میکنیم. همچنین از این پیچ به عنوان رگلاژ و تنظیم ارتفاع میله نیز استفاده میشود.

پیشنهاد مطالعه: پرچم هر کشور در چه جاهایی به کار میرود؟

نحوه خوانا بودن پرچم تشریفات فارسی و انگلیسی

از نکات مهمی که باید هنگام نصب پرچم صورت گیرد، نحوه خواندن نوشته های فارسی و انگلیسی روی پارچه است. بدین صورت که وقتی پرچم را نصب کردیم و روبروی آن قرار گرفتیم، پرچم تشریفات برای پرچم های فارسی باید از سمت راست خوانده شوند و برای پرچم های انگلیسی از سمت چپ خوانده شوند. پس خوانا بودن پرچم باید با توجه به زبان آن نصب و استفاده شود.

برخی از سوالات که ممکن است ذهنتان را درگیر کند:

جنس پایه پرچم تشریفات از چیست و آیا مقاوم هستند؟

معمولا پایه ها را میتوان با جنس های سنگی و یا استیل در بازار پیدا کرد که استفاده از پایه استیل برای پرچم تشریفات به دلیل مزایایی چون مقاومت در برابر باد و برخورد افراد و یا اجسام طرفداران بیشتری دارد و اینکه هر دو مقاوم هستند ولی پایه های سنگی به دقت بیشتری در استفاده نیاز دارند چرا که با برخورد محکم، ممکن است شکسته شوند و یا ترک بردارند.

از چه نوع جنس پارچه ای برای پرچم تشریفات استفاده میشود؟

انتخاب جنس پارچه معمولا به رنگ و طرح لوگوی مورد نظر بستگی دارد اما در اغلب موارد از جنس ساتن به دلیل براق و شکیل بودن و طول عمر بالای آنها بهره میبرند.

مهم است که پرچم تشریفات خوانا باشد یا نه؟

بله!!! این امری مهم است چون خوانایی پرچم بستگی به زبان پرچم برای بینندگان دارد پس در پرچم با طرح فارسی باید سمت راست پرچم به سمت چپ پرچم بیوفتد و در پرچم با طرح لاتین سمت چپ بر روی سمت راست بیفتد تا خوانا شوند.

گردآوری توسط: طهران پرچم