راز پرچم کشور انگلیس

دسته بندی مقالات
1400.07.13
پرچم کشور انگلیس ترکیبی از سه پرچم متعلق به کشورهای دیگر است: پرچم انگلستان با صلیب سرخ جرجیس. پرچم اسکاتلند […]
راز پرچم کشور انگلیس

پرچم کشور انگلیس ترکیبی از سه پرچم متعلق به کشورهای دیگر است:

  • پرچم انگلستان با صلیب سرخ جرجیس.
  • پرچم اسکاتلند با صلیب سنت آندریاس و زمینه ی آبی.
  • پرچم ایرلند شمالی با صلیب x مانند سنت پاتریک.

این سه اتحادیه تحت فرمانروایی یک دولت هستند. صلیب قرمز سنت جورج (قدیس حامی انگلستان و ویلز) در پس زمینه سفید، صلیب سنت پاتریک (قدیس حامی ایرلند) در پس زمینه سفید و صلیب ضربدری اندرو (قدیس حامی اسکاتلند) در پس زمینه آبی.

نکته: با این که ولز نیز جزئی از انگلستان است، اما در پرچم به آن اشاره‌ ای نشده، چرا که ویلز زمان طراحی پرچم، بخشی از خاک انگلیس بود. این پرچم برای نخستین بار در ۱ ژانویهٔ ۱۸۰۱ به رسمیت شناخته شد و به عنوان پرچم غیر نظامی و پرچم استان شناخته می ‌شود و همچنین دارای تناسب ۱:۲ است.

رازهای نهفته در پرچم کشور انگلیس

همانند نام، پرچم و نشان هر کشور میتواند نقش مهمی در شناخت آن سرزمین داشته باشد و نشان دهنده انگیزه ها، آرمان ها و چگونگی نگرش سیاسی و مذهب یک ملت و در مجموع بیان کننده شرایط جغرافیایی، فرهنگی و حوادث سرنوشت ساز در تاریخ یک ملت است.

پرچم-رسمی-کشور-انگلیس

هر کشور با ترکیبی از رنگ ‌های مختلف، نمادی خاص برای خود و مردمش ساخته است که به عنوان هویت آن کشور محسوب میشود. اما واقعا در پس انتخاب این رنگ‌ ها چه مفاهیم و رازهایی پنهان است.

پرچم پادشاهی بریتانیا:

پرچم بریتانیا یا پرچم اتحاد یا نشان اتحاد، پرچم رسمی کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است.

پرچم پادشاهی بریتانیا

پیشنهاد مطالعه: راز های پرچم آمریکا

این پرچم مشهور پس از تشکیل کشور پادشاهی متحد در سال ۱۷۰۷ میلادی در پی اتحاد پادشاهی انگلستان (شامل انگلستان و ولز) با پادشاهی اسکاتلند به وجود آمد. در قرن ۱۹ میلادی، نشان پرچم ایرلند نیز به آن اضافه شد.

این را بدانید که پرچم بریتانیا، در 300 سال گذشته در پرچم برخی کشورها نظیر هند، استرالیا، قبرس، آمریکا، نیوزلند، جامائیکا، سنگاپور و … نقش داشته است. که امروزه تنها چهار کشور از قلمروهای همسود بریتانیا که شامل استرالیا، نیوزلند، فیجی و تووالو نقش بیتانیا را در پرچم خود حفظ نموده اند. همچنین نقش این پرچم همچنان در پرچم برخی از استان‌ های کانادا (بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و آنتاریو) و پرچم ایالت هاوایی در ایالات متحده آمریکا حضور دارد.

پرچم بریتانیا

 

گردآوری شده توسط: طهران پرچم