رازهای پرچم آمریکا

دسته بندی مقالات
1401.08.06
در ابتدا پرچم ها به عنوان بخشی از هویت کشور در میادین جنگ به وجود آمدند و با گذر زمان […]

در ابتدا پرچم ها به عنوان بخشی از هویت کشور در میادین جنگ به وجود آمدند و با گذر زمان و طی سالها به نمادی از ارزش ها، قدمت و مقدسات سرزمین خود تبدیل شدند. اینطور باید گفت که پرچم هر کشوری نقش مهمی در شناخت آرمان ها، انگیزه های سیاسی، مذهب و فلسفه آن کشور دارد و به طور کلی شرایط جغرافیایی، فرهنگی و حوادث تاریخی یک ملت را بیان می کند. بنابراین هر کشوری با ترکیبی از رنگ‌ های مختلف، نمادی منحصر به فرد برای خود و مردمش می سازد تا به عنوان هویت آن کشور محسوب شود.

پرچم امریکا

پرچم ایلات متحده امریکا

باید بگوییم که پرچم آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و در اینجا قصد داریم تا رازهای سر به مهر پرچم آمریکا را برایتان باز گشایی کنیم.

رازهای نهفته در پرچم آمریکا:

پرچم آمریکا پرچم رسمی دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است. این پرچم از زمان طرح خود آن هم از زمان طراحی در سال ۱۷۷۵ تا به امروز ۲۷ مرتبه تغییر و تحول یافته است تا به شکل فعلی و امروزی خود رسیده است.

راز پرچم آمریکا

پرچم آمریکا چند ستاره دارد؟

پرچم ایالات متحده در ابتدا مشابه پرچم کمپانی هند شرقی بریتانیا بوده است. این پرچم امروزه ۱۳ باند (خط) سفید و قرمز دارد و پنجاه ستاره. ۱۳ باند نشان ۱۳ مستعمره ‌ای (کنتیکت، دلاویر، جورجیا، ماریلند، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، رود آیلند، کارولینای جنوبی و ویرجینیا) است که برای اولین بار علیه بریتانیا قیام نمودند و منجر به استقلال آمریکا شدند. ۵۰ ستاره سفید در یک زمینه آبی نیز نشان ۵۰ ایالتی است که امروزه عضو ایالات متحده آمریکا می‌ باشند.

پرچم آمریکا چند ستاره دارد

 

پیشنهاد مطالعه: رازهای پرچم انگلستان

لازم به ذکر است که هر یک از ۵۰ ایالات متحده خود بطور جداگانه پرچم رسمی ایالت خود را نیز دارند.

پرچم آمریکا چند ستاره دارد

تاریخچه 13 ستاره تا 50 ستاره سفید در پرچم امریکا

پرچم آمریکا نماد چیست؟

آمریکا نیز همانند بسیاری از کشورها، از یک نماد ملی در کنار پرچم خود استفاده می کند، نماد ملی آمریکا عقاب سرسفید آمریکایی است. نماد پرچم آمریکا که با نام نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا نیز شناخته می شود از یک عقاب، یک شاخه زیتون در یک چنگال و سیزده تیر در چنگال دیگر تشکیل شده و معنای نماد پرچم آمریکا عبارت ” قویا خواهان صلح، اما همواره آماده ی جنگ” می باشد.

دانلود پرچم باکیفیت ایالات متحده آمریکا

سه فایل با کیفیت  که برای چاپ مناسب است در فایل زیپ زیر برای دانلود قرار گرفته است:

 دانلود فایل باکیفیت پرچم آمریکا

 

گردآوری شده توسط: طهران پرچم